Historiek – Lummense Zwemclub

Historiek

Toen in 1972 het gemeentelijk zwembad geopend was, werd al gauw duidelijk dat niet alleen de volwassenen wilden leren zwemmen, maar vooral dat de kinderen van Lummen en omstreken hun eerste stappen in de zwemsport wilden zetten, reeds voor ze naar de lagere school gingen.

Onder impuls van de toenmalige Schepen voor Sport, wijlen de heer Marcel Verboven, werd in 1972 de gemeentelijke zwemclub Lummen (GZL) opgericht.

Later, meer bepaald op 10.12.1975, nam de zwemclub het statuut van VZW aan en werd omgedoopt tot “Lummense Zwemclub” (LZC), met ondernemingsnummer 416.116.241.

Thans is de zwemclub een bloeiende vereniging met vele leden, die vanaf de leeftijd van 5 jaar, onder begeleiding van ervaren trainers, kunnen kennismaken met deze gezonde sport.